domingo, 10 de junio de 2018

Dignitat i llibertat al BDSM (Dignidad y libertad en el BDSM)

 

Crítica/Reseña: Los 400 golpes (1959) | CINERIE Amino Una Gran Familia Amino

Aquells qui desconeixen l'olor de les canonades que alimenten el nostre món BDSM, es pregunten a on queda la dignitat de qui pretén sotmetre la seva voluntat, o de qui pretén ser humiliat. La resposta és senzilla: la dignitat no es perd perquè la voluntat i el consens va agafats forts de la mà. Simplifiquem-ho: un home pegant a una dona. Això és correcte? No només és incorrecte, sinó que és menyspreable, és delicte i és reprovable. Aquests adjectius pinten un quadre al qual hem tirat una primera i única ullada, sense més. I si, de sobte, tenim coneixement que la dona li havia demanat a l'home que ho fes? Potser el consens rebaixi el to d'aquests mateixos adjectius, però seguirem jutjant (pot ser que amb duresa). I si coneixem que un és amo, l'altra submisa, i aquest acte els proporciona plaer a tots dos? Potser desapareixeran els adjectius negatius, però seguirà havent-hi qui jutgi la dignitat perduda en tots dos.

La dignitat, com altres valors, se sustenta a l'educació que hem rebut i, com a tal, aquest concepte de dignitat és diferent depenent d'on vinguem o a on estiguem. Per a un sindicalista resulta immoral un salari de sis-cents euros al mes, tot i que per a algú sense treball, aquests sis-cents euros poden semblar-li una benedicció. Aquest exemple, que és una provocació, serveix per entendre que el cristall amb el qual mirem les coses serà sempre diferent depenent de la nostra educació. Fins i tot alguns de vosaltres haureu continuat defensant que un salari de sis-cents euros és immoral, es miri com es miri. Qui té raó?

Al BDSM, la dignitat és cosa de dos, perquè el BDSM és cosa de dos (de vegades de més). No permeteu que ningú jutgi si us comporteu o no dignament al moment de practicar BDSM. La vostra llibertat personal (basada en el consens) està per sobre de les mirades alienes.

Endavant i sort.


Quienes desconocen el olor de las cañerías que alimentan nuestro mundo BDSM, se preguntan dónde queda la dignidad de quien pretende someter su voluntad, o de quien pretende ser humillado. La respuesta es simple: la dignidad no se pierde porque la voluntad y el consenso va cogidos fuertemente de la mano. Vamos a simplificarlo: un hombre pegando a una mujer. ¿Es eso correcto? No solo es incorrecto, sino que es deleznable, es delito y es reprobable. Estos adjetivos pintan un cuadro al que hemos echado un primer y único vistazo. Una ojeada sin más. ¿Y si, de repente, tenemos conocimiento de que la mujer le había pedido al hombre que lo hiciese? Quizás el consenso rebaje el tono de estos mismos adjetivos, pero seguiremos juzgando (puede que con dureza). ¿Y si sabemos que uno es amo, la otra sumisa, y ese acto les proporciona placer a ambos? Quizás desaparezcan la mayoría de los adjetivos negativos, pero seguirá habiendo quien juzgue la dignidad perdida en ambos.

La dignidad, como otros valores, se sustenta en la educación que hemos recibido y, como tal, ese concepto de dignidad es diferente según de donde vengamos o donde estemos. Para un sindicalista resulta inmoral un salario de seiscientos euros al mes, aunque para alguien sin trabajo, esos seiscientos euros pueden parecerle una bendición. Este ejemplo, que es una provocación, sirve para entender que el cristal con el que miramos las cosas será siempre diferente dependiendo de nuestra educación. Incluso algunos de vosotros habréis continuado defendiendo que un salario de seiscientos euros es inmoral, se mire como se mire. ¿Quién tiene razón?

En el BDSM, la dignidad es cosa de dos, porque el BDSM es cosa de dos (a veces de más). No permitáis que nadie juzgue si os comportáis o no dignamente en el momento de practicar BDSM. Vuestra libertad personal (basada en el consenso) está por encima de lo ajeno.

Adelante y suerte.


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